Welcome to MEIKO.
Please select a country and click "confirm".
The clean solution
Icon Hotellerie

Down Hall Hotel & Spa - Hertfordshire

Een nieuwe korventransportmachine voor een van de meest gevestigde landhuishotels in Engeland.

Het Down Hall Hotel is een van de meest gevestigde landhuishotels in Engeland. Down Hall ligt in Hatfield Heath, vlakbij Bishop's Stortford op de grens tussen Hertfordshire en Essex, op 45 minuten van het centrum van Londen en vlakbij Stansted Airport. Het indrukwekkende, italianiserende landhuis stamt uit 1322 en wordt omringd door 110 hectare bos, parken en aangelegde tuinen.In Down Hall bevindt zich het beroemde Grill Room restaurant en er worden regelmatig bruiloften, privéfeesten en diners georganiseerd in de 18 suites.Vorig jaar liet het hotel via de Britse partnerdistributeur van Meiko, Commercial Catering Contracts, een Meiko FV40.2G-GiO glazenspoelmachine installeren. Recentelijk heeft het hotel samen met Commercial Catering Contracts en Meiko haar voornaamste, maar verouderde vaatwasmachine vervangen

door een UPster K-M250 korventransportmachine met een capaciteit van tot wel 190 korven per uur.

Will Lyons, plaatsvervangend algemeen directeur van Down Hall Hotel, zei: “Vanwege een verhoogde capaciteit en een vooruitzicht van positieve groei voor volgend jaar besloten we te investeren in een hoogwaardige, hypermoderne korventransportmachine. In mijn ervaring zijn er op het gebied van deze machines enkele bedrijven die altijd de boventoon voeren, maar de klantenservice van Meiko steekt er ver bovenuit.”

Adam Doffman, sales manager bij Commercial Catering Contracts, geeft ook hoog op van de klantenservice van Meiko. “We hebben constant uitstekende service ontvangen van Meiko UK en Martin Pinder, de regionale sales manager. Het installeren van een grote korventransportmachine is altijd een ingewikkeld proces, maar bij dit project kwam er nog meer druk bij kijken omdat het hoogseizoen voor het hotel voor de deur stond.”

Dit project besloeg het verwijderen van de oude korventransportmachine en het opnieuw inrichten van de ruimte om de nieuwe korventransportmachine van Meiko te kunnen plaatsen. De spoelkeuken werd succesvol omgevormd om de workflow te verbeteren, terwijl bepaalde aspecten, zoals de ventilatiekap, behouden bleven, aangezien het te duur zou zijn om die te vervangen. “We stellen het oog voor detail van Meiko zeer op prijs, aangezien het hotel een gewaardeerde klant is die hoogwaardige service biedt aan zijn klanten en tegelijkertijd hetzelfde verwacht van zijn leveranciers.

De service die Meiko ons bood, was simpelweg subliem.

We moesten met Martin Pinder meerdere bezoeken brengen voordat we een definitief plan konden opstellen. Martin Pinder was aanwezig tijdens de eerste bezichtiging en kwam even later met voorstellen om de inrichting van de keuken aan te passen, zoals het verwijderen van een plek waar glaswerk kon drogen. Dit was namelijk niet meer nodig, aangezien de voorgestelde KM-250-machine een ingebouwde droogzone heeft. De klant was zeer onder de indruk van het feit dat Martin hun bedrijf zo goed begreep.”

“Tijdens onze laatste bijeenkomst werden de tekeningen voor de nieuwe ruimte gepresenteerd. Daarin werd de informatie van Meiko gecombineerd met onze eigen technische input, waardoor er geheel aan de verwachtingen van de klant werd voldaan. De klant wist precies wat ze konden verwachten, doordat we ze uitgebreid van informatie en zelfs video's over de nieuwe machine hebben voorzien.

Maar het belangrijkste was misschien nog wel dat Meiko en Martin de stress van de situatie bij de klant weghaalden. Het hoogseizoen voor het hotel stond voor de deur. De oude machine bleek steeds minder betrouwbaar en de klant twijfelde of de machine het nog wel zou redden tot de komst van de nieuwe machine van Meiko. Daarom bood Meiko een doorschuiver in bruikleen aan, zodat het hotel altijd de beschikking had over een vaatwasser, ook als de oude machine zou uitvallen.”

We konden de klant nog verder gerust stellen dankzij de optie van Meiko op een vijfjarige garantie op onderdelen en arbeid, waar de klant zeer tevreden mee was.

Dat is ook de reden waarom er zoveel vragen moeten worden gesteld aan het begin van het proces en waardoor we zo volledig konden voldoen aan de verwachtingen van de klant. Meiko en Commercial Catering Contracts konden alle zorgen bij de klant wegnemen over het vaatwassen tijdens de drukste periode van het jaar.”

Commercial Catering Contracts Ltd, 9 Benfield Way, Portslade, Brighton, East Sussex, BN41 2DA