Welcome to MEIKO.
Please select a country and click "confirm".
The clean solution

De crisis overleven

Visrestaurant Krabbes

Een goed praktijkvoorbeeld uit het noorden van Duitsland: de familie Krabbe weet de prijzen laag te houden, zonder in te boeten op de kwaliteit. Het bevalt de gasten zeer goed. Ze rijden allemaal naar de eerste vis-drive-thru van Duitsland voor visburgers, curry en jägerschnitzel.

 

Prijzen verlagen, kwaliteit hoog houden

Het restaurant biedt de klanten in deze coronatijd een afhaalservice aan. Een bezorgservice wordt helemaal opnieuw opgezet. Om dat te kunnen realiseren, moeten ook de man en zoon van mevrouw Krabbe meehelpen. De menukaart is radicaal ingekort en de prijzen zijn met maximaal 30 procent verlaagd. Om de kosten zo laag mogelijk te houden, wordt gerookte vis gebruikt in plaats van verse vis. Die is langer houdbaar en kan op veel verschillende manieren worden bereid. Klanten kunnen blijven vertrouwen op de gebruikelijke kwaliteit. Dat is erg belangrijk voor het bedrijf.

Drive-thru en snel op naar de toekomst

Het raam van de keuken naar de binnenplaats werd aangepast om als doorgeefluik te dienen. Een idee dat al vaker voor de grap werd geopperd, is nu in de praktijk gebracht. Heel resoluut is er een plexiglas raam geplaatst, dat zowel de medewerkers als de klanten beschermt. De klanten kunnen hun eten gewoon vanuit de auto aanpakken. Met een aanbod aan heerlijke gerechten van de gebruikelijke kwaliteit wil restaurant Krabbes er gewoon zijn voor de klanten, ook in tijden van social distancing. Pamela Krabbe wil graag met haar restaurant door kunnen gaan, dus hoopt ze in contact te blijven en haar zes andere medewerkers zo snel mogelijk na de crisis weer aan het werk te kunnen zetten.

"De kwaliteit moet gewoon goed zijn."

 

Pamela Krabbe, eigenaresse van restaurant Krabbes in Neustadt in Holstein