Winkelwagentje

Mercury Award

, categorie Vaatwastechniek
    1 van  / 1

Abu Dhabi/Offenburg. Dit jaar presenteerde de SIAL Group- de toonaangevende internationale voedingsbeurs- de 33e editie van de Mercury travel catering awards.

Eric Waag, Key Account Manager Inflight Catering in Offenburg, de vestiging in Duitsland van de vaatwastechnologie-fabrikant Meiko, accepteerde namens het bedrijf wederom een van de meest gewilde onderscheidingen. Meiko won de award in de categorie 'Systems and Process Development' voor de innovatieve M-iQ GreenEye technologie. Het bedrijf heeft binnen de inflight catering industrie een wereldwijde reputatie opgebouwd als betrouwbare en innovatieve partner voor efficiënte vaatwastechnologie en transportbandsystemen.

Waag legt uit waarom de onderscheiding belangrijk is: “Het is heel belangrijk voor ons bedrijf omdat het laat zien dat Meiko op het goede spoor zit, zeker als het gaat om interface design. Een visuele vorm van communicatie op de mens-machine interface, maakt machines makkelijker te gebruiken en helpt om de gebruikskosten significant te verminderen: de technologie van Meiko kan het verbruik van vers water en spoelglansmiddel met 50% verminderen“.

De Mercury jury was onder de indruk van de pogingen van Meiko om de werkomgeving van mensen te optimaliseren en het vaatwasproces zo efficiënt mogelijk te maken.

Klaus Engesser, Hoofd van Sales en Marketing bij de Meiko Group, legt de ecologische voordelen uit van de GreenEye technologie: “Deze innovatieve ontwikkeling stimuleert de pogingen van onze klanten om de handelingen van hun bedrijf meer duurzaam en 'groen' te maken. Het principe van duurzaamheid is sterk verankerd in de richtlijnen van Meiko. Onze innovaties zorgen ervoor dat we steeds meer stappen in de goede richting doen door het vinden van nieuwe manieren om ons wereldwijde ecosysteem te beschermen.“ Hij voegt hieraan toe: “We zijn trots dat de SIAL Group ons erkent als hoogstaande industriële partner. We zien deze onderscheiding als een eer, en als een drijfveer om door te gaan met het bereiken van goede resultaten.“

De Mercury awards worden gezien als een belangrijke onderscheiding met als doel de sterkste partners in de industrie te identificeren.

SAMEN EEN STAP VOORUIT

Met duurzame oplossingen voor het wassen van herbruikbaar kunststof servies.

Weg met wegwerp, het is tijd voor herbruikbaar: van bekers tot flessen, van bakjes tot schaaltjes.