Winkelwagentje

Dr.-Ing. Stefan Scheringer treedt toe tot bestuur

, categorie Bedrijf
    1 van  / 1

Op 1 juli 2021 voert de Meiko Groep in Offenburg de lang geplande verandering in de top van de onderneming uit. Dr.-Ing. Stefan Scheringer (62) zal na 21 jaar aftreden als CEO en toetreden tot het bestuur van de Oskar en Rosel Meier Stichting. Zijn opvolger wordt Dr.-Ing. Thomas Peukert (50), die al jarenlang werkzaam is als CTO werkzaam en zich al sinds 1995 op diverse posities binnen de onderneming heeft bewezen.

''Deze beleidsmatige verandering hebben wij zorgvuldig voorbereid'', aldus Dr.-Ing. Stefan Scheringer. ''Hij vindt natuurlijk plaats in turbulente tijden. Maar moeilijke tijden zijn goede tijden voor dynamische ondernemingen - wij zien de situatie daarom als een kans. Ik ben ervan overtuigd dat Meiko zich onder leiding van Thomas Peukert ook verder met succes zal blijven ontwikkelen'', vervolgt Scheringer.

De plaatsing van Peukert aan de top van de onderneming heeft meerdere wijzigingen binnen het management tot gevolg. Zo heeft voormalig productiemanager Christoph Homburger al in januari 2021 de sectoren ontwikkeling en constructie overgenomen en zal hij in de toekomst als productie- en technisch manager, resp. COO/CTO, de verantwoordelijkheid dragen over beide sectoren. Sebastian Hainz blijft onveranderd wereldwijd verantwoordelijk voor de verkoop en marketing.

Als bestuurslid van de Oskar en Rosel Meier Stichting, die eigenaar is van de onderneming, zal Dr.-Ing Stefan Scheringer de ontwikkeling van Meiko op andere wijze begeleiden en het bedrijfsmanagement met zijn ervaring ter beschikking staan. ''De doelstellingen voor de komende jaren, zoals de voortzetting van de

bedrijfsstrategieën en de duurzaamheidsdoelstellingen, worden niet beïnvloed door de wijziging'', zegt Scheringer en Peukert vult aan: ''De huidige basis, een solide en betrouwbare partner voor onze klanten, medewerkers en leveranciers, blijft bestaan. Iets anders is ondenkbaar voor een waardegedreven onderneming.''

SAMEN EEN STAP VOORUIT

Met duurzame oplossingen voor het wassen van herbruikbaar kunststof servies.

Weg met wegwerp, het is tijd voor herbruikbaar: van bekers tot flessen, van bakjes tot schaaltjes.