De machinebouwer Meiko biedt potentiële en bestaande klanten meer dan een virtuele showroom met zijn nieuwe online platform meiko-experiencezone.com. Gebruikers kunnen hier door planningsvoorbeelden surfen en heel wat te weten komen aan de hand van inlichtingenfilmpjes en livestreamopnames van beurzen en evenementen. Het platform is beschikbaar in het Duits en Engels. Op meiko-experiencezone.com/vr kunnen bepaalde onderdelen van de online aanwezigheid ook in 3D worden bekeken, een 3D-bril is dan wel noodzakelijk.
Sibylle Hamann, hoofd Marketing en Communicatie bij Meiko legt het maken van de nieuwe online aanwezigheid uit: “Wij willen onze schone oplossingen nog tastbaarder maken voor Meiko klanten, juist nu beurzen steeds weer niet doorgaan, uitgesteld worden of op afstand plaatsvinden”. Gebruikers kunnen hier drie ruimtes virtueel, en indien gewenst, in 3D beleven: een grote en kleine spoelkeuken en een vuile spoelruimte van een kliniek ofwel van een ziekenhuis. Met de muis en door simpel te klikken, kunnen geïnteresseerden zich door de digitale ruimte bewegen – in de 3D-wereld blijven ze even stilstaan met de blik op een actiegebied om een informatieveld te openen of in de volgende ruimte te komen. “In alle drie de ruimtes kun je beleven hoe afzonderlijke machines werken. Maar in het bijzonder kun je herkennen hoe deze met de juiste accessoires en dankzij vakkundige planning bijdragen aan een totaaloplossing – alles van de firma Meiko en daarom onder één dak”, verklaart Hamann.
Behalve deze drie showrooms kunnen bezoekers ook voordrachten en interviews van afgelopen congressen en conferenties bekijken. Dit varieert van vaatwas- en desinfectietechniek, voedselrestenmanagement en planning tot dringende actuele onderwerpen: hygiëne, hergebruik en duurzaamheid. In de toekomst kun je via meiko-experiencezone.com ook aan livestreams deelnemen. In het mediacenter kunnen bezoekers via talloze inlichtingenfilmpjes informatie krijgen over producten met betrekking tot vaatwastechniek, over het reinigen en desinfecteren van zorghulpmiddelen en over persoonlijke beschermingsuitrusting.
“We gaan volgend jaar de Meiko-Experience Zone verder ontwikkelen en voor de gebruiker nog intuïtiever maken. Nu al zijn er goede mogelijkheden om ook in tijden van afstand klanten dingen van dichtbij te laten beleven en potentiële klanten bij de hand te nemen”, zegt Hamann vrolijk. Alle informatie is beschikbaar in het Duits en Engels. Aan een roll-out in andere talen wordt gewerkt.