0
Winkelwagentje
Contact
The clean solution

Queen Elizabeth Ziekenhuis

Eenvoudige bediening, sterk gereduceerd gebruik van chemicaliën en snelle opwarming

Het Queen Elizabeth Ziekenhuis King's Lynn NHS Foundation Trust, met 415 bedden, heeft een verzorgingsgebied met een populatie van ongeveer 331.000 mensen.

Recent werd een MEIKO M-iQ vaatspoelwerkmachine geïnstalleerd om de oude machine van een andere leverancier te vervangen.

Catering Manager Shirley Barber meldt dat het makkelijker schoon te maken is en te gebruiken, dat het sneller opwarmt en minder chemicaliën gebruikt - besparingen van £400 per maand.
Bij het proces van het kiezen van MEIKO kwam een concurrerend aanbod kijken, waar MEIKO“heel goed mee omging. We werden op de hoogte gehouden door de regionale Sales Manager van MEIKO Chris Fletcher. Hij was goed op de hoogte en was niet opdringerig in zijn aanpak.”

Een belangrijke verandering die geïntroduceerd werd met de M-iQ vaatspoelwerkmachine​​​​​​​ was de introductie van een 'CC-Touch' veiligheidsglas display, dat op de zijkant van de machine zit. Dit heeft het ziekenhuis goed geholpen met het dagelijkse gebruik van de vaatwasmachine.

Er worden alleen functies aangegeven die gebruikt worden in de actuele gebruiksmodus, waardoor de elektronische bediening makkelijker wordt. Beheerders kunnen informatie opvragen of opslaan in het geheugen van de software en kunnen zelfs data van een half jaar geleden opvragen, waardoor men meteen kan zien hoeveel energie, chemicaliën en water er gebruikt is.

Het nieuwe luchtstroomsysteem van de M-iQ's zorgt voor een beter klimaat in de keuken. Het is niet langer nodig om een warmtepomp of een overkapping te gebruiken om hete lucht rond de machine af te voeren. Gekoeld naar ongeveer 22 graden, kan de lucht direct teruggevoerd worden naar de afwasruimte met een comfortabele temperatuur voor het personeel.

 CC Touch bedieningsinstructie
CC-Touch - Aanwijzingen voor een betrouwbare bediening

Duidelijke aanwijzingen voor een betrouwbare bediening

Mevrouw Barber voegt toe dat vragen wat betreft foutmeldingen op het machinedisplay, over de telefoon werden beantwoord. “Toen we het probleem hadden opgelost, wisten we wat we de volgende keer moesten doen. Eerder waren we misschien in paniek geraakt en hadden we een technicus gebeld”.

Belangrijke aspecten in het aanbod waren de 5 jaar garantie van MEIKO voor onderdelen en arbeid, wat erg overtuigend was.

QEH Faciliteiten Manager, Angela Hircock legt uit: “Een van de hoofdredenen dat we voor MEIKO kozen was de vijf jaar garantie op onderdelen en arbeid”.

MEIKO bood vijf jaar dekking aan voor minder geld dan het jaarlijkse aanbod van de concurrent.

“We waren jarenlang klant bij een andere fabrikant”, legt Shirley uit, “en we wisten niet veel van MEIKO. Het was een grote stap voor ons om te nemen, maar we hebben onze berekeningen dit keer goed gedaan.

De beschikbaarheid van reserveonderdelen was eerder een probleem, met onderdelen die niet altijd op voorraad waren, maar het ziekenhuis was, volgens Shirley: “ook onder de indruk van het feit dat MEIKOniet alleen vaatwas-apparatuur maakt”.

Hier voegt Chris Fletcher, MEIKO's regionale Sales Manager, aan toe: “Ik was me ervan bewust dat onze prijs niet de beste was als we alleen kijken naar kosten van de apparatuur. Maar omdat prijs een relevant punt was, was Graham Knight, de Estates Officer, zeer geïnteresseerd in de gebruikskosten van de M-iQ vaatwasmachine, aangezien deze significant lager zijn dan die van de concurrenten. Het moet gezegd worden dat Graham niet blindelings onze berekeningen accepteerde, hij keek er zeer kritisch naar en stelde meerdere vragen. Hij accepteerde onze antwoorden en kwam tot de conclusie dat de extra investering zich binnen drie jaar terug zou betalen. Ook kreeg het ziekenhuis steeds vaker te maken met dure reparatie-rekeningen bij hun machines en omdat de MEIKO-apparatuur een garantie van vijf jaar op onderdelen en arbeid had, gaf dit hen een rustig gevoel omdat ze geen service-rekeningen zouden ontvangen gedurende deze periode.